Det kompletta bilhuset

Vi har bilen du behöver och all service samlad under samma tak. MB-Mobile i Karleby är det kompletta bilhuset som alltid bemöter dig vänligt och ärligt.

Den som en gång handlat bil i vårt kännspaka bågformade bilhus på Heinolasvängen kommer gärna tillbaka. Ärlighet varar längst, och det gäller bilaffärer i allra högsta grad. På MB-Mobile i Karleby lyssnar vi på kundens behov, hittar rätt bil och passande finansiering, och kan dessutom erbjuda all den service som behövs. Vi sköter om hela köpprocessen med finansiering, försäkring och registrering. Ett tryggt och bekymmerslöst alternativ, oavsett om du söker en ny eller en begagnad bil.

Verkstad med all service du behöver

I vår verkstad sköter vi om allt från besiktningar, vindrutebyten och intervallservice till försäkringsskador. Vi erbjuder prisvärd mångmärkesservice för person-, paket- och husbilar men också specifik märkesservice för Kia, Isuzu, Suzuki och Fiat Professional. Våra mekaniker använder högklassiga originaldelar och kvalitetsutrustning när vi servar din bil. Dessutom utbildar vi ständigt våra montörer för att kunna utföra vårt jobb enligt tillverkarens senaste instruktioner.

“Elbilar och laddhybrider ställer helt nya kompetenskrav på personalen, eftersom de som ska serva och hantera elektrifierade bilar måste behärska el med högspänning. Därför kommer hela vår personal att genomgå en utbildning i elarbetssäkerhet under våren 2020”.

André Snellman, vd MB-Mobile

Om du kontaktar oss för att boka bilservice är det våra servicerådgivare som hjälper dig. Vi räknar en offert för arbetet och kan också se till att din bil hämtas ifall det behövs.

“Det mesta kan vi göra här i vår verkstad, men om kunden har ett problem som vi inte kan fixa här så hjälper vi dem vidare till rätt ställe. Vi tar väl hand om våra kunder, även utanför kontorstid”.

Mårten Björkskog, servicerådgivare

Förutom själva bilservicen erbjuder vi också däckbyten och däckhotell, och behöver du tilläggsutrustning som dragkrok eller takbox så fixar vi det också.

Nybilsgarantin väcker nyfikenhet

Allt fler sneglar på nya bilar, och det är inte konstigt med tanke på nybilsgarantin som följer med dem. MB-Mobile är återförsäljare av Kia, Fiat Professional, Suzuki och Isuzu. Med Kia följer hela sju års nybilsgaranti, vilket betyder att du inte behöver betala för intervallservice eller reparation av fel som uppstår under garantitiden (sju år eller 150 000 körda kilometer). Slitdelar som bromsar, koppling och skador som kan ha uppstått på grund av felaktig användning står kunden fortfarande för själv.

“Blir det problem med din nya Kia är det bara att rulla in den hit till verkstaden så tar vi hand om den. Det är en enorm lättnad att inte behöva oroa sig för stora oväntade kostnader under de första sju åren. Sedan finns det ju en orsak till att Kia vågar lova nybilsgaranti på upp till 7 år, det gör de ju för att de vet att de tillverkar riktigt bra bilar”.

Jan Rintala, servicechef

Bilmodellerna som MB-Mobile säljer glänser ikapp i Karlebyhallen. Här finns också stort urval av demobilar som kunder har möjlighet att provköra för att se om känslan är rätt. Det är naturligtvis viktigt, speciellt för dem som jobbar mycket på landsvägen.

“När det gäller tjänstebilar är företaget oftast ute efter en flexibel finansieringslösning och kostnadseffektivt ägande medan användaren tittar på bruksvärde, bekvämlighet och säkerhet. Kias nya businessmodeller som är utvalda tjänstebilar är ett alternativ som båda parterna brukar gilla. Välutrustade businessmodeller har bla avståndsreglering, filvakt, dödvinkelassistans och nödbromsassistens som standard”

André Snellman

Vi köper bra bilar

MB-Mobile köper och säljer bilar. Vi hämtar även bilar som kunden vill sälja utan extra kostnad. När det gäller inköp är vi speciellt noggranna och söker bilar som efterfrågas just nu. Vi vill ju hitta bra utvalda begagnade bilar att sälja vidare. MB-Mobile kommer under våren att lansera en egen bilvakt på hemsidan så kunden kan fylla i vad han söker och får då information genast en lämplig bil kommer in. Den digitala bilvakten ger oss värdefull information som vi använder även för att köpa de mest efterfrågade bilmodellerna. Vi provkör naturligtvis bilarna vi köper och granskar dem för att hitta eventuella fel och skavanker. Om vi hittar sådana så meddelar vi det på ett tydligt sätt åt kunden. Alla importbilar genomgår teknisk besiktning.

“Genomskinlighet eller transparens är oerhört viktigt för trovärdigheten. Om kunden köper en bil på nätet så ska han eller hon känna sig trygg med sitt köpbeslut. Vi gör hemleveranser över hela landet, alternativt flyttar vi bilen till närmaste butik. När den nya ägaren får sin bil är det inte läge för några otrevliga överraskningar när det gäller bilens skick”.

André Snellman

God kundservice i alla moment

På MB-Mobile satsar vi mycket på service, både när det gäller kunder och bilar. Vi strävar ständigt efter att förbättra kundupplevelsen, och för att lyckas måste vi säkerställa god kundservice i alla moment av vår verksamhet. Under våren 2020 deltar hela personalen i en utbildning för att stärka sin kompetens inom kundbetjäning samt kundförnöjdsamhet.

“Mitt jobb är att hitta rätt bil åt kunden och ett pris som vi båda är nöjda med. För att lyckas med det måste jag verkligen lyssna på kunden så att jag erbjuder rätt bil och inte övertalar kunden att köpa något han eller hon egentligen inte behöver. Ärlighet är a och o för att skapa förtroende. Säljer jag en dålig bil så lär det inte ta länge innan jag har den här igen”

Joonas Mäki-Korvela, bilförsäljare

Bilförsäljare Karleby


Service och reservdelar


Petri Asujamaa

Montör

Kari Polso

Montör

Joonas Mikkola

Montör

Joni Sirén

Montör