Peugeot 408 nopeaan toimitukseen
Tutustu näyttäviin Peugeot-uutuuksiin sekä nopean toimituksen malleihin ja varaa oma koeajosi. Hyödynnä myös kiinteä rahoitustarjous 4,9% + kulut. Rahoituskampanja on voimassa uusiin asiakastilauksiin 30.9.2023 asti.

Iso ja näyttävä Fastback kattavalla Launch Edition varustelulla vain 349* €/kk tai 36 990€. Etusi 2 445€.
Kattava vakiovarustelu sisältää
- Aktiivinen vakionopeudensäädin
- Kuljettajan AGR-istuin
- Muokattava 12,3″ digitaalimittaristo
- LED -valot
- Peruutuskamera pesusuuttimella
- 8-vaihteinen automaattivaihteisto
- Suomenkielinen 10″ kosketusnäyttö
- Avaimeton käynnistys
- Kevytmetallivanteet
- Langaton Apple CarPlay / Android Auto
- Tummennetut takaikkunat
Rahoitusesimerkki: *408 Allure Launch Edition PureTech 130 EAT8-automaatti alkaen 36 990 € (sis. toimituskulut 600 €). CO2 päästöt 136 g/km, EU-keskikulutus 6,0 l/100 km. Takuu 3 vuotta tai 100 000 km. Rahoitusesimerkki: Hinta 36 990 €, käsiraha/vaihtoauto 5 400 €, rahoitettava osuus 31 780 € (sis. perustamiskulun 190€), sopimusaika 84 kk, käsittelymaksu 9 €/erä, korko 4,9 %, kk-erä 349,05 €. Viimeinen suurempi erä 11 100 €. Todellinen vuosikorko 5,66 %. Luottokustannukset yht. 8 290,75 €, todellinen luottohinta 45 470,75 €. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen rahoitusturvalla. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein. Voimassa rajattuun erään autoja uusiin asiakastilauksiin 30.9. asti.
Peugeot 408:n hinnat alkavat tavallisesti 38 581 eurosta (sis. toimituskulut 600 €). CO2 päästöt 26-136 g/km, EU-keskikulutus 1,1-6,0 l/100 km. Takuu 3 vuotta tai 100 000 km.
Minkälainen Peugeot 408 on?
Uusi Peugeot 408 on viettelevän uudenlainen auto: 408 on ensimmäinen laatuaan niin Peugeotin historiassa kuin koko markkinalla. Uuden 408:n myötä Peugeot osoittaa suunnittelutiimiensä luovuuden: esittelemme c-segmentin huipulle Fastback-tyyppisen auton, jollaista ei ole aiemmin nähty. Tämä uuden ajan Peugeot tarjoaa petomaisen profiilin ja ainutlaatuista viehätysvoimaa. Auton teknisessä suunnittelussa on keskitytty hyötysuhteeseen ja järkevään sähköistämiseen. Suunnittelussa ei ole unohdettu myöskään tunnesidettä, joka syntyy uraauurtavista teknologioista, ajonautinnosta ja intuitiivisesta käytöstä.

Viehätysvoima, tilavuus, tunne & erinomaisuus
VIEHÄTYSVOIMA. Peugeot 408 erottuu ennen kaikkea dynaamisen fastback-tyyppisen siluetin ja tunnistettavan tyylinsä ansiosta, mutta se erottuu myös rikkomalla aiempia kaavoja. Auton petomainen olemus on tyypillinen Peugeotin malleille. Terävät linjat ja korin värinen maski sekoittuvat täydellisesti auton keulassa. Peugeotin leijonalogo komeilee kaiken keskellä. Takapuskurin käänteinen leikkaus yllättää mutta antaa autolle samalla vahvan ilmeen. Auton keulassa sijaitseva leijonankynnen muotoinen valokuvio sitoo 408:n täydellisesti Peugeotin merkki-ilmeeseen, samoin kuin kolmikyntiset LED-valot auton takana.
TILVAUUS. 4,69 metrin pituisena ja peräti 2,79 metrin akselivälillä varustettuna uuden Peugeot 408:n takapenkki on hämmästyttävän tilava, polvitilaa on peräti 188 mm. Tavaratila on myös reilun kokoinen 536 litrallaan, tilaa voi kasvattaa selkänojat kaatamalla peräti 1 611 litraan. Korkeutta uudella 408:lla on 1,48 m, joka on yhdistetty matalaan ja linjakkaaseen siluettiin. Tämä parantaa auton aerodynamiikkaa.
TUNNE. Peugeot 408 tarjoaa kuljettajalle ja matkustajille uusimman version i-Cockpit-ohjaamosta, jonka tunnistaa heti kompaktista ohjauspyörästä. Ohjaamossa on keskitytty laatuun ja liitettävyyteen. Viimeisin teknologia tekevät ajamisesta ja matkustamisesta entistä intuitiivisemman ja palkitsevamman kokemuksen. Peugeot i-Cockpit-ohjaamo on niin erinomainen, että se pitää kokea itse.
ERINOMAISUUS. Kuuden kameran ja yhdeksän tutkan avulla ajoavustimet tuovat mielenrauhaa ja turvallisuutta. Ne sisältävät:
- aktiivisen vakionopeudensäätimen Stop and Go -toiminnolla
- Night Vision -pimeänäköavustimen, joka varoittaa eläimistä, jalankulkijoista tai pyöräilijöistä jopa ennen kuin ne näkyvät kaukovalojen kentässä
- pitkän kantaman katvehälyttimen (75 metriä)
- risteävän liikenteen varoittimen, joka varoittaa mahdollisesta vaarasta peruutettaessa

Saatavilla bensiiniversiona ja lataushybridinä
Peugeot 408:n moottorivalikoima sisältää kaksi lataushybridiversiota (180 hv ja 225 hv) sekä 130-hevosvoimaisen bensiiniversion. Kaikki kolme voimalinjavaihtoehtoa on yhdistetty 8-portaiseen EAT8-automaattivaihteistoon.
Peugeot 408:aan on tarjolla kaksi eri lataushybridiversiota:
- PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: etuveto / yhteisteho 180 hv (132 kW), PureTech-moottori ja 81 kW tuottava sähkömoottori, joka on yhdistetty e-EAT8-automaattivaihteistoon
- PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: etuveto / yhteisteho 150 hv (110 kW), PureTech-moottori ja 81 kW tuottava sähkömoottori, joka on yhdistetty e-EAT8-automaattivaihteistoon
Molempien lataushybridien litiumioniakku on kapasiteetiltaan 12,4 kWh ja sen suurin antoteho on 102 kW. Suomessa 408:ssa on vakiona tehokkaampi yksivaiheinen 7,4 kW:n sisäinen laturi, joka nopeuttaa esimerkiksi asiointilatausta.
Arvioidut latausajat:
- 7,4 kW:n teholla (1×32 A) auton akku latautuu täyteen 1 tunnissa ja 55 minuutissa.
- 16 A -sulakkeella autoa ladataan yhdestä vaiheesta 3,7 kW:n teholla, jolloin akku latautuu täyteen 3 tunnissa ja 50 minuutissa.
- Tavallisesta kotitalouspistorasiasta ladattuna (8 A) akku latautuu täyteen 7,5 tunnissa.
Tarjolla on myös polttomoottori: 130-hevosvoimainen 1,2-litrainen 3-sylinterinen PureTech-moottori, joka täyttää viimeisimmät Euro 6.4 -normit, on yhdistetty 8-portaiseen EAT-8-automaattivaihteistoon ja Start&Stop-järjestelmään.
Hämmästyttävän alhainen kulutus
Energiatehokkuus ja korkea hyötysuhde olivat keskiössä Peugeot 408:n suunnittelussa. Aerodynamiikan, painonsäästön ja vähäpäästöisten moottoreiden ansiosta 408 tarjoaa hämmästyttävän alhaisen kulutuksen sekä lataushybridille että bensiiniversiolle.

Median mielipide Peugeot 408:ta
- ”Uusi Peugeot 408 on katseenvangitsija – Koeajon aikana moni jähmettyi tuijottamaan” -koeajo, Ilta-Sanomat 28.2.2023 Lue koko artikkeli tästä.
- Peugeot 408 valittiin Tekniikan Maailman vertailussa parhaaksi lataushybridiksi 2023. Lue vertailu kokonaisuudessaan tästä.
Lisäksi voit lukea autosta lisää myös maahantuojan sivuilta osoitteesta www.peugeot.fi.